środa, 7 marca 2018

Porozmawiajmy o rocku #3: T.Love, Michael Jackson, Noże

Nieznani znani
T.LoveJazz nad Wisłą
Ten zespół ma na swoim koncie niezliczoną ilość powszechnie znanych i lubianych przebojów. Nie należy też zapominać o utworach mało popularnych, nieznanych szerszej publiczności, ale wciąż wartych zainteresowania, których grupa ma naprawdę dużo. Takim numerem jest Jazz nad Wisłą, który pochodzi z albumu I Hate Rock'n'Roll (2006). Poznałam go na koncercie zespołu i od razu zaciekawił mnie swoim charakterystycznym rytmem, a także gorzkawym tekstem. 



Klasyk
Michael JacksonBeat It
Nie mogę powiedzieć o sobie, że jestem ogromną wielbicielką Michaela Jacksona, ale geniuszu i smykałki do tworzenia hitów nie mogę mu odmówić. Moim prywatnym numerem jeden spośród jego kompozycji jest Beat It. Prawdziwa rockowa petarda, zaostrzona i melodyjna zarazem. Co ciekawe, utwór znalazł się na liście 500 najlepszych utworów wszech czasów wg magazynu Rolling Stone (337. miejsce) oraz na liście 100 najlepszych gitarowych utworów wszech czasów (81. miejsce). Całkowicie zasłużenie.



Świeżak
Noże Gniew
Moim najnowszym wynaleziskiem jest enigmatyczna grupa Noże. Enigmatyczna, bo tak naprawdę niewiele o nich wiadomo. Sami mówią o sobie w ten sposób: „wrzask ulic wtłoczony w post-punkowe gitary. Melodie zszyte chaosem. Wybuchy i szepty polszczyzny”. Po wysłuchaniu kilku piosenek grupy, mogę się z tym opisem zgodzić. Intrygujące, poetyckie teksty, wybijające się na pierwszy plan gitary oraz ciemny, niepokojący klimat. Jestem pod sporym wrażeniem i czekam na więcej. Grupa wystąpi na tegorocznym Spring Breaku – jeśli ktoś się wybiera, zwróćcie na nich uwagę!


7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis, dzięki za info o zespole Noże.

    OdpowiedzUsuń
  2. Noże całkiem przyjemne, miłe zaskoczenie :)
    Pozdrowienia! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Beat It"! To moja ulubiona piosenka Micheal'a :)

    Zapraszam, nowy post
    http://scarlett95songs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Numer trzeci zdecydowanie najciekawszy. Nie znałam ich wcześniej i nawet nie wiedzialam, że będą na Springu. Jeśli będę się wybierać, mam już zespół, który będę chciała zobaczyć ;)

    Nowy wpis na http://the-rockferry.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Jackson- kiedyś szalałam za jego muzyką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Gniew" (ten klimat!) > "Jazz nad Wisłą" (fajny rytm; podoba mi się z tamtej płyty "Gnijący świat")> "Beat It" (w porządku, ale utwór nie należy do ścisłego grona moich ulubionych kawałków Jacksona).
    Porozmawiamy kiedyś o Tomie Pettym? ;)
    U mnie nowy wpis, zapraszam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko bliżej zapoznam się z jego twórczością, to bardzo chętnie :D

      Usuń