niedziela, 1 lipca 2018

W słuchawkach #13

Clean Bandit ft. Demi LovatoSolo
Pierwsza reakcja na tę piosenkę to była mieszanka konsternacji i niepewności. Wrażenie to pogłębiło się, gdy zobaczyłam dziwaczny teledysk do utworu. Jednocześnie wychwyciłam w Solo elementy beztroski i wolności, tak pasujące do zaczynających się wakacji. I od tamtej pory wspólny numer Clean Bandit i Demi Lovato często mi towarzyszy.



Justyna Święs (Albo Inaczej 2)Czerwona sukienka
Czerwona sukienka z repertuaru Fisza jest przez wielu uznawana za klasykę polskiego rapu. Mnie nigdy ten utwór nie porwał, ale byłam ciekawa, jak zinterpretuje go Justyna Święs (The Dumplings) w ramach projektu Albo Inaczej 2. Powstała bardzo klimatyczna, minimalistyczna, choć efektowna kompozycja, stanowiąca highlight całego przedsięwzięcia AI2.



Kwiat Jabłoni – Dziś późno pójdę spać
Lubię to uczucie, gdy nowopoznana piosenka od razu chwyta mnie za gardło, przez co odtwarzam ją niemal bez przerwy. Właśnie tak miałam z Dziś późno pójdę spać duetu Kwiat Jabłoni. Przepiękna melodia, lekka i nieco groźna zarazem, pełna jakiejś nieokreślonej magii i niepowtarzalnego klimatu, podkreślona zharmonizowanymi wokalami. Jestem pod ogromnym wrażeniem.



The Hooters – All You Zombies
All You Zombies, zaraz po Johnny B, to najpopularniejszy kawałek grupy The Hooters, a i tak według mnie powinien zyskać większą sławę. Nie jest to nie wiadomo jak wybitne arcydzieło, niemniej utwór – a już zwłaszcza gitarowe solo – zasługuje na dużą uwagę. Przestrzenna muzyka podkręcona gitarami, wyjątkowy nastrój i duch lat 80. – ja więcej nie potrzebuję.



Ania Rusowicz / Mitch & Mitch – W co mam wierzyć
Lubię, gdy dobry film ma również dobry soundtrack. Sztuka kochania: Historia Michaliny Wisłockiej może poszczycić się tymi obiema cechami – wykonanie utworu W co mam wierzyć (z repertuaru Miry Kubasińskiej) przez Anię Rusowicz to prawdziwa uczta dla zmysłów. Świetny aranż, stylizowany na muzykę przełomu lat 60. i 70. oraz wspaniała Rusowicz.



Imagine DragonsThunder
Do niedawna Thunder mogłam określić jako najbardziej irytującą mnie piosenkę. Ale od miłości do nienawiści (lub na odwrót, jak w tym przypadku) droga krótka i obecnie bardzo się z singlem Imagine Dragons polubiłam. Trzeba przyznać, że jest naprawdę chwytliwy i trochę niepokojący, choć to ostatnie określenie jest zapewne efektem nietypowego teledysku.



Calvin Harris ft. Dua Lipa – One Kiss
Współpraca Calvina Harrisa i Dua Lipy to, prawdę mówiąc, nic ambitnego. Ot, wakacyjna, radiowa pioseneczka raczej do zapomnienia niż namiętnego powracania i zasłuchiwania się. Jak to trafnie określiła moja przyjaciółka – muzyka do windy. Mimo tych znaczących mankamentów dość często wracam do One Kiss ze względu na wokal artystki, który bardzo mi się podoba.

 

4 komentarze:

  1. Nie podoba mi się Dua z Calvinem wcale, zupełnie nie robi wrażenia.
    Natomiast "Czerwona sukienka", używając Twojego wyrażenia, z miejsca chwyciła mnie za gardło i jakoś nie może odpuścić. Piękne to :)

    Pozdrowienia + zaproszenia na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przekonuje mnie ani Demi z CB ani Dua z Harisem. Świetnie za to wypadła Justyna. Nie mogę się nadziwić, jaki ona ma piękny głos.

    Nowy wpis na http://the-rockferry.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się "Solo"- jest takie inne, wyróżnia się. Z "Thunder" miałam podobnie. Na początku byłam zawiedziona ale potem polubiłam
    Nowy post, zapraszam
    http://scarlett95songs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Piosenka z Demi Lovato super :)
    PS: NN na VanessaActress934767626.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń