poniedziałek, 3 września 2018

W słuchawkach #15

Mark Ronson ft. Kevin Parker – Daffodils
Zdaje się, że Uptown Funk to jeden z najpopularniejszych utworów ostatnich lat. Ja sama za nim przepadam, ale jeszcze bardziej przepadam za utworem Daffodils, w którym wokalnie udziela się Kevin Parker. Zwykle takie głosy nie należą do moich ulubionych, ale w przypadku tego kawałka brzmi on rewelacyjnie. Świetnie łączy się z funkowym klimatem.



niXes – Circles
Odkąd tylko ich debiutancka płyta się ukazała, z radością jej doświadczam – zarówno fragmentów, jak i całości. Ostatnio pozostaję pod urokiem rozmarzonej, magicznej kompozycji Circles, która stanowi pomost między późnym, upalnym latem a wczesną, łagodną jesienią. Czyli utwór idealny na ten moment roku, choć zawsze słucha się go dobrze, niezależnie od pogody za oknem.



OneRepublicAll The Right Moves
Jakbym miała tworzyć Ulubieńców od... OneRepublic, All The Right Moves znalazłoby się na szczycie. Ten charakterystyczny, taneczny rytm spodobał mi się od razu i nadal, po niemal dziewięciu latach od premiery nie potrafię niczego mu zarzucić. Lubię jego specyfikę, energiczny refren i teledysk, dzięki któremu All The Right Moves już zawsze będzie mi się kojarzyć z balem maskowym.



OneRepublicIf I Lose Myself
Tak wyglądałoby miejsce drugie. Podczas gdy wszyscy zasłuchiwali się w dźwiękach Counting Stars, do których sama tupałam nogą, niemal bez przerwy wracałam do elektronicznego, klimatycznego If I Lose Myself. To jest jedna z tych piosenek, których słucham, gdy potrzebuję uspokojenia i odpoczynku. I o dziwo zawsze pomaga, choć skoczny rytm zachęca raczej do tańca niż do relaksu.



Timbaland ft. Nelly Furtado & Justin TimberlakeGive It To Me
Nadal sięgamy do starszych kawałków, tym razem do roku 2007 i złotych czasów Timbalanda oraz Nelly Furtado. Co prawda dzisiaj nie słychać o nich tyle, co wówczas, ale kawałek, który stworzyli razem z Justinem Timberlakiem zaliczam do moich ulubionych utworów w ogóle. Ta rytmika, ten flow, ta chwytliwość. Po prostu ogień!



Miuosh / Smolik / NOSPR / Rogucki Wizje
Bardzo cenię Miousha ze względu na jego niesztampowe podejście do muzyki. Raper często angażuje do swojej twórczości przeróżnych artystów, łamiąc wszelkie stereotypy i przekraczając granice. Idealnym przykładem na to jest współpraca ze Smolikiem i NOSPR. Cała ich płyta, która ukazała się niedawno jest rewelacyjna, ale to, co Rogucki wyprawia w Wizjach, jest nie do opisania.



Ariana Grande – breathin
Na koniec coś lżejszego, ale również ujmującego. Nowa płyta Ariany niekoniecznie mi podpasowała, ale znalazłam kilka smaczków, do których lubię wracać. Jest to między innymi urocze, zwiewne breathin. Ariana po raz kolejny udowadnia, że ma kawał głosu i potrafi go dobrze wykorzystać, zwłaszcza w tak dziewczęcych, ale nieinfantylnych kompozycjach.

9 komentarzy:

  1. Znalazłam tu kilka fajnych utworów :D
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się nowa Ariana, miło wspominam też słuchanie niXes, za to If I Lose Myself to chyba piosenka OneRepublic, którą najmniej lubię :D
    Pozdrawiam,
    www.reckless-serenade.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. 'breathin' to jeden z nielicznych utworów na płycie Ariany, które mi się podobają.

    Z Twojego zestawienia najbardziej spodobał mi się jednak Miuosh z tym bardzo fajnym refrenem skradzionym Budce Suflera, który bardzo dobrze w tym utworze się odnajduje na nowo :)

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak nostalgicznie tym razem :) Miło przypomnieć sobie utwory OneRepublic i Timbalanda. Fajnie też widzieć Marka z Kevinem. Podoba mi się także utwór Ariany, bo jest taki emocjonalny i inny od jej pozostałych kawałków.

    Nowy wpis na http://the-rockferry.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. All Right Moves i Give It To Me kiedyś bardzo lubiłam. Dziś rzadko ich słucham, ale zawsze przywołują miłe wspomnienia
    Nowy post, zapraszam
    http://scarlett95songs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo nostalgiczne zestawienie. Jednak najbardziej spodobała mi się piosenka OneRepublic pod tytułem If I Lose Myself.
    Pozdrawiam i zapraszam na mój blog magda-tul.blogspot.com. Jeśli chcesz to możemy wzajemnie komentować swoje posty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, zapomniałam o isnieniu "If I Lose Myself". Za "All The Right Moves" kiedyś szalałam, ale szybko mi się przejadło, dziś do moich ulubieńców od OneRepublic należą "Secrets" i "Love Runs Out". "Give It 2 Me" w ogóle się nie zestarzało, trochę tęsknię za tymi czasami, kiedy Furtado, Timbaland i Timberlake rządzili muzycznym światem. ;) Twój wpis przypomniał mi też, że miała przesłuchać album niXes i wciąż tego nie zrobiłam, ech...
    U mnie nowy wpis, zapraszam i pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Breathin to mój ulubiony kawałek z płyty ❤

    OdpowiedzUsuń